Menu
Contact

Klare kijk op jouw uitvaartverzekering

DELA geeft je elk jaar informatie over jouw uitvaartverzekering. Met die jaarlijkse inlichtingen heb je een handig overzicht. Dat toont je de situatie van jouw polis op 31 december van vorig jaar. Wat later gewijzigd is, staat op de volgende jaarlijkse inlichtingen.

Heb je vragen over je jaarlijkse inlichtingen? Dan vind je het antwoord hieronder. Zo krijg je een klare kijk op je uitvaartverzekering en op:

  • de verzekeringnemer, de ingangsdatum van de polis en het polisnummer
  • de verzekerde persoon of personen
  • de meeverzekerde kinderen
  • het totaalbedrag van de werkelijk gestorte premies voor de polis in het voorbije kalenderjaar
  • de datum waarop je al jouw premies zult hebben betaald (einddatum premiebetaling)
  • het verzekerde kapitaal bij overlijden
  • de begunstigde(n)

Meest voorkomende vragen over onze jaarlijkse inlichtingen

Waarom vind ik mijn laatste wijzigingen niet terug?

Het jaarlijkse overzicht toont de staat van jouw polis op 31/12/2020. Heb je nog wijzigingen doorgegeven na 31/12/2020? Dan hebben we die nog niet in het overzicht opgenomen. Je ziet ze pas in de jaarlijkse inlichtingen die je volgend jaar zult ontvangen.

Ik heb meer dan één polis. Waarom heb ik nog niet voor al mijn polissen de jaarlijkse inlichtingen ontvangen?

We versturen de jaarlijkse inlichtingen niet allemaal tegelijk. Dus wellicht zijn de andere overzichten nog onderweg. Je ontvangt ze zo snel mogelijk. Gaat er toch iets fout? Neem dan contact op met ons via ons vraagformulier of het telefoonnummer 02 800 87 87. Of vraag het aan jouw vertrouwde bemiddelaar. We sturen je graag een kopie van de jaarlijkse inlichtingen.

De gegevens in het overzicht zijn niet correct. Wat moet ik doen?

Het is belangrijk dat jouw polis de juiste gegevens vermeldt. Wil je een wijziging doorgeven? Neem dan contact op met onze klantendienst via ons vraagformulier of het telefoonnummer 02 800 87 87. Of neem hiervoor contact op met jouw vertrouwde bemiddelaar.

Mijn betaalde premies staan op 0 euro. Hoe komt dat?

Staat er in het overzicht dat je vorig jaar 0 euro hebt betaald? Dan is jouw polis wellicht premievrij. Dat betekent dat je geen premie meer hoeft te betalen voor het verzekerde kapitaal.

De persoon aan wie deze brief gericht is, woont hier niet meer. Wat moet ik doen?

Blijkbaar hebben we het juiste adres nog niet gekregen. Mogen wij je vriendelijk vragen om de brief terug te geven aan de postbode of in een Bpost-brievenbus te deponeren? Vermeld ‘adres onbekend’ op de omslag. Zo komt de brief zeker terug bij ons. Wij doen dan het nodige om de gegevens in onze systemen aan te passen.

Ik wens mijn jaarlijkse inlichtingen via e-mail te ontvangen. Wat moet ik doen?

Wens je over te stappen naar onze digitale communicatie? Surf dan naar www.dela.be/email en vul jouw gegevens in. Voortaan ontvang je alle documenten over jouw polis zoveel mogelijk via e-mail. Fijn dat je kiest voor veilig en digitaal gebruiksgemak!

Waarom wordt de afkoopwaarde op dit overzicht vermeld?

DELA is verplicht om de afkoopwaarde van jouw polis te vermelden. Informeer je grondig als je overweegt om jouw polis te stoppen en het verzekerde kapitaal af te kopen. Want dan ben je niet meer verzekerd voor de uitvaartkosten. Dat betekent dat jij of jouw nabestaanden de kosten van de uitvaart zélf moeten betalen. Je hebt jouw uitvaartverzekering waarschijnlijk ooit afgesloten om je nabestaanden te ontzorgen. Zo hoeven ze zich niet druk te maken over de uitvaartkosten.

Wat doet DELA voor mijn nabestaanden?

Bij een uitvaart komt vaak meer kijken dan je denkt . Onze consulenten nabestaandenzorg helpen je nabestaanden met vrijblijvend advies over administratieve en praktische regelingen. Zo krijgt jouw familie tijd voor wat écht telt: het verlies van hun dierbare een plaats geven. Daarom vind je nabestaandenzorg standaard in het DELA Uitvaartzorgplan én bij iedere DELA-begrafenisondernemer terug. Heb je hierover nog vragen? Neem dan contact op met onze klantendienst via ons vraagformulier of het telefoonnummer 02 800 87 87. Of vraag het aan jouw vertrouwde bemiddelaar.

 Heb je geen antwoord gevonden in deze lijst? Stel dan hier jouw vraag aan DELA.