Bedankt!
Binnen enkele ogenblikken ontvang je een mail met de download link.
Bij coöperatie DELA staat jouw tevredenheid centraal, ook bij klachten. In lijn met onze coöperatieve waarden vinden we het belangrijk dat jouw verhaal gehoord wordt wanneer je ontevreden bent. Daarom heeft DELA een onafhankelijke en kosteloze geschillencommissie samengesteld.
Elke klacht volgt eerst de normale procedure. Ben je niet tevreden met de geboden oplossing? Dan kan je terecht bij de geschillencommissie – zonder dat je daarvoor juridische stappen hoeft te ondernemen.
Geschil indienenDien je klacht eerst in bij de betrokken dienst van DELA. Blijf je ontevreden? Dan kan je een geschil indienen bij de geschillencommissie, volledig kosteloos.
Binnen 15 werkdagen krijg je te horen of je geschil wordt behandeld. De commissie onderzoekt de situatie en kan extra toelichting vragen.
Na de behandeling neemt de commissie een gemotiveerde beslissing. Deze uitspraak is bindend voor DELA. Ben je het er niet mee eens? Dan kan je terecht bij externe instanties, zoals de Ombudsman van de Verzekeringen.
Bekijk hier hoe alles concreet in zijn werk gaat. Zo ben je helemaal op de hoogte van jouw rechten en plichten en ontdek je hoe de geschillencommissie je kan helpen.
Download het reglement (PDF)DELA biedt sinds oktober 2022 het lidmaatschap van coöperatie DELA in België aan. Iedereen die sinds dat moment een DELA uitvaartverzekering afsluit wordt automatisch lid. Bestaande verzekeringsklanten zullen in verschillende fases toetreden tot de coöperatie. Tot het moment dat iedereen de mogelijkheid heeft gekregen om lid te worden, kan elke DELA-verzekeringsklant genieten van de voordelen die het lidmaatschap biedt, met uitzondering van verzekeringsklanten die zich actief afmelden. Het lidmaatschap bij coöperatie DELA is niet verplicht: Zo kan je kan een DELA Uitvaartzorgplan afsluiten/hebben zonder lid te worden/zijn van coöperatie DELA.