Menu
Zoek
Contact

Ik ben verzekerd

Niet zeker welk type verzekering je hebt? Geef hier je polisnummer in
Wil je algemene informatie over je uitvaartverzekering? Op deze pagina krijg je een goed overzicht van jouw product. 

Vanaf 1 maart 2024 ziet de DELA factuur er anders uit dan je van ons gewend bent.

Elke polis heeft een specifiek nummer. Dit nummer heb je nodig bij elke communicatie met DELA. Neem je contact op met ons? Hou je polisnummer dan altijd bij de hand. Maar waar vind je je polisnummer?

Dat kan zeker. Goed dat je er aan denkt kenbaar te maken aan jouw dierbaren, naaste familie en vrienden dat je bij ons verzekerd bent.

De Lilas Uitvaartverzekering wordt niet geïndexeerd.
Verhuis je tijdens de looptijd van de verzekering echter naar het buitenland, dan behoud je de opgebouwde waarborgen. Je verzekering blijft gewoon geldig onder bepaalde voorwaarden.
DELA zal uw repatriëring naar België alleen organiseren als je een GESA- of IPA-dekking op je polis hebt.
Natuurlijk. Is het einde van de betaalduur bereikt? Dan hoef je geen premie meer te betalen, maar blijf je gedekt voor het verzekerde kapitaal. Dit kapitaal komt ter beschikking van de begunstigden wanneer het overlijden gemeld wordt via 078 05 05 78 of claims-nl@dela.be.
Download hier ons wilsbeschikkingsformulier. Vul het in en stuur het naar wilsbeschikking@dela.be. Vermeld zeker je polisnummer. DELA bewaart jouw persoonsgegevens om je wensen te respecteren.
Nee. Volgens de privacywetgeving mogen we alleen met de verzekeringsnemer over de polis communiceren. De verzekeringsnemer is immers de contractant.

Wil je overschakelen op onze digitale communicatie? Dat kan heel eenvoudig.

Natuurlijk. Vraag hier een kopie van je polis aan.
Dit type polis voorziet niet in een winstdeling.
Bij een uitvaart komt vaak meer kijken dan je denkt. Onze consulent DELA nabestaandenzorg geeft vrijblijvend advies over administratieve en praktische regelingen. Zo kunnen de nabestaanden zich concentreren op het rouwproces.
Wil je je gegevens wijzigen of aanvullen? Hier vind je alle antwoorden op je vragen. Opgelet! Alleen de verzekeringnemer kan de polis laten wijzigen.
Het is niet mogelijk om een minderjarig kind toe te voegen aan je Lilas Uitvaartverzekering.
Je bent de verzekeringsnemer
Bezorg ons je nieuwe adres en polisnummer.

Ben je wettelijk gerechtigd om de correspondentie voor de verzekeringsnemer te ontvangen?
Bezorg ons dan de officiële volmacht.
Alleen de verzekeringsnemer kan de begunstigden van de polis wijzigen
Het is niet mogelijk om het kapitaal van een Lilas Uitvaartverzekering te verhogen. Wil je toch je dekking verhogen? Sluit dan bijkomend een nieuwe uitvaartverzekering af.
Je kunt geen volwassenen aan je polis toevoegen.
Je kunt de persoonsgegevens van de verzekeringsnemer, de verzekerde, het kind of de begunstigde wijzigen. Stuur hiervoor een kopie van beide zijden van de identiteitskaart op via wijziging@dela.be.
De Lilas Uitvaartverzekering staat geen splitsing van verzekerden toe.
We zoeken samen de beste oplossing. Neem contact op met onze klantendienst.
De Lilas Uitvaartverzekering wordt niet geïndexeerd.
Zowel de huidige als de toekomstige verzekeringsnemer moeten het formulier ondertekenen en terugsturen naar wijziging@dela.be.
Je kunt de verzekering op jouw naam overnemen en de premies blijven betalen als het betaalperiode nog niet is afgelopen.
Een Lilas Uitvaartverzekering waar 2 verzekerden op staan, kan helaas niet gescheiden worden. Wil je meer informatie over je uitvaartverzekering? Contacteer ons op het nummer 02 800 87 87.
Verhuis je tijdens de looptijd van de verzekering naar het buitenland, dan blijft je verzekering gewoon geldig onder bepaalde voorwaarden.
Proficiat met je nieuw samengesteld gezin!  Natuurlijk kunnen alle gezinsleden van de voordelen genieten van een DELA Uitvaartverzekering.
Heb je vragen over je premiebetalingen? Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt.

Vanaf 1 maart 2024 ziet de DELA factuur er anders uit dan je van ons gewend bent.

Ja, je kunt je polis onder bepaalde voorwaarden opnieuw starten.
De duur van je betalingen hangt af van het gekozen product op het moment van inschrijving. Je vindt je betaalduur in de bijlage bij je polis. Opgelet! Je kunt deze bijzondere voorwaarde niet veranderen.
  • Vul het SEPA-formulier in
  • Stuur het ondertekend terug naar premie@dela.be.
  • Wacht tot DELA jouw nieuwe gegevens heeft verwerkt.
Je betaling en onze aanmaning hebben elkaar waarschijnlijk gekruist. Je mag de aanmaningsbrief negeren.

Onze tip: betaal vóór de 25e van de maand. Zo komt je betaling op tijd bij DELA aan en krijg je geen aanmaning.
DELA stopt automatisch de domiciliëring na de laatste premiebetaling.
Ja, als je gekozen hebt voor domiciliëring. Dan betaal je op de 5e, 10e, 15e of 20e werkdag van elke maand. Wil je je spildatum veranderen? Neem dan contact met ons op. Hou je polisnummer bij de hand.
Dit hangt af van de algemene voorwaarden bij je verzekeringscontract. Op pagina 2 van je jaaroverzicht staat of je premies fiscaal aftrekbaar zijn of niet.
Nee, je kunt de frequentie van je premiebetalingen niet wijzigen.
Maak je geen zorgen. We regulariseren je situatie volgende maand(en). DELA doet geen nieuwe inhoudingen zolang je premies vooraf hebt betaald. Wil je niet wachten op de regularisatie? Dan kun je een terugbetaling (refund) aan je bank vragen. Je krijgt dan de premie terugbetaald die via domiciliëring werd ingehouden.

Wil je overschakelen op onze digitale communicatie? Dat kan heel eenvoudig.

  • Ga naar www.dela.be/email.
  • Voer je gegevens in.
  • En dat is het!
Soms moet je moeilijke financiële knopen doorhakken. Net dan is het verstandig om je uitvaartverzekering te laten doorlopen. Want vroegtijdig je verzekering stoppen, is altijd financieel nadelig. Bovendien ben je dan niet meer verzekerd voor de kosten van je uitvaart. Dat betekent dat jij of jouw nabestaanden die zelf moeten betalen.
Helaas. Je polisvoorwaarden laten geen aanpassingen toe die jouw premie kunnen verlagen.
Heb je het moeilijk om je premie te betalen? Neem dan contact op met DELA op 02 800 87 87. Dan zoeken we samen een oplossing.
Je hebt ooit een verzekering afgesloten voor iemand anders maar wenst daar nu geen premies meer voor te betalen ?  Je kan de verzekering laten overnemen door een andere persoon.
Wijzig je graag de datum waarop de premie van de rekening wordt gehouden ? Of de betaalwijze ? Dat regelen we graag voor jou.
MijnDELA is je persoonlijke online (klanten)zone op www.dela.be. Ben je verzekerd bij DELA? Dan heb je meteen alle informatie over jouw uitvaartverzekering binnen handbereik.

Ben je verzekerd bij DELA? Dan kan je via je persoonlijke MijnDELA account op elk moment je polis inkijken en een kopie downloaden. Je kan er ook enkele aanpassingen zelf uitvoeren en je hebt toegang tot onze digitale wilsbeschikking.

Ben je niet verzekerd bij DELA? Dan heb je via je persoonlijke MijnDELA account toegang tot onze digitale wilsbeschikking.

Surf naar www.mijndela.be en registreer je éénmalig. Je hebt dan meteen toegang tot onze digitale wilsbeschikking.

Om deze digitale wilsbeschikking nadien eventueel aan je polis te koppelen, je polisgegevens te raadplegen of aanpassingen door te voeren vragen we je achteraf om aan te loggen via itsme of eID.

DELA hecht veel belang aan jouw privacy. Daarom zijn de gegevens op MijnDELA volgens de strengste normen beveiligd.
Zo kan het voorkomen dat er in jouw geval voor een bepaalde reden jouw polis(sen) niet herkend wordt(en).

Heb je vragen over de jaarlijkse inlichtingen die je over jouw uitvaartverzekering ontvangt? Op deze pagina vind je alle antwoorden.
In de jaarlijkse inlichtingen vind je de premies die je in dat jaar hebt betaald. Je krijgt ook de stand van zaken op 31 december van het jaar daarvoor (verzekerd bedrag, begunstigden, enz.)

Wil je overschakelen op onze digitale communicatie? Dat kan heel eenvoudig.

  • Ga naar www.dela.be/email.
  • Voer je gegevens in.
  • En dat is het!
We sturen niet alle jaarlijkse inlichtingen in één keer. Dus je krijgt ze binnenkort.
DELA is wettelijk verplicht om de afkoopwaarde (opzegging) van je uitvaartverzekering te vermelden.
Je hebt een premievrije polis. Met andere woorden: je betaalt niet langer voor deze polis. Heb je een andere DELA-polis waarvoor je wél nog premies betaalt? Kijk dan goed naar het polisnummer, want deze jaarlijkse inlichtingen hebben zeker betrekking op de premievrije polis.
De meeste polissen voorzien in de financiering van de uitvaart. Na betaling van de uitvaartkosten verdeelt DELA het saldo onder de begunstigden. Je kiest zelf wie dat zijn. De begunstigden staan vermeld in de bijzondere voorwaarden van de polis.

Met de Lilas Uitvaartverzekering betaal je de kosten van je uitvaart voor het bedrag dat je zelf gekozen hebt. Goed om te weten: Van zodra de eerste premie werd betaald en dus ongeacht het moment van overlijden, ben je verzekerd voor het volledige bedrag en alle bijhorende diensten.

Dankzij jouw keuze voor een uitvaartverzekering zorgde je ervoor dat alles goed geregeld is, nu én later. Een mooi gebaar voor jezelf en je nabestaanden.

We wensen je daarom hieronder goed te informeren over alle mogelijkheden omtrent je verzekering. Zo ben je er zeker van dat je de juiste beslissing kan nemen.

Welke situatie is voor jou van toepassing ?

Soms moet je moeilijke financiële knopen doorhakken. Net dan is het verstandig om je uitvaartverzekering te laten doorlopen. Want vroegtijdig je verzekering stoppen, is altijd financieel nadelig. Bovendien ben je dan niet meer verzekerd voor de kosten van je uitvaart. Dat betekent dat jij of jouw nabestaanden die zelf moeten betalen. We kijken graag samen met jou naar een oplossing voor jouw situatie.

Is je gezinssituatie gewijzigd waardoor je twijfelt aan jouw uitvaartverzekering ? We kijken graag samen met jou naar jouw situatie.

Weet je niet zeker waarvoor je verzekerd bent ? We geven je graag meer informatie.

Twijfel je aan het nut van jouw uitvaartverzekering ? Het loont altijd de moeite om een uitvaartverzekering te hebben. We kijken graag samen met jou naar jouw situatie.

Naar een andere verzekeraar overstappen, is vaak niet voordeliger. Integendeel. We raden je aan je goed te informeren voor je een beslissing neemt.
Helaas, dat is niet mogelijk. Je kunt niet van het ene naar het andere DELA product overschakelen. Maar neem zeker contact met ons op. Want misschien kunnen we je uitvaartverzekering aanpassen aan je wensen.
Heb je geen nabestaanden of erfgenamen meer ? Het loont nog steeds de moeite om een uitvaartverzekering te hebben.
Je uitvaartverzekering is een verzekering en geen spaarboekje of spaarformule. Dat betekent dat je vanaf de eerste premiebetaling bent verzekerd op het risico op overlijden voor het volledig verzekerd bedrag.
Wat jammer. We hadden zo graag aan al je verwachtingen voldaan. Laat ons weten hoe we onze diensten kunnen verbeteren.

Jammer dat je overweegt om je verzekering stop te zetten. Met je Lilas uitvaartverzekering verzeker je immers de kosten van je uitvaart. Vanaf je eerste premiebetaling ben je verzekerd voor het volledige kapitaal. Een mooi gebaar voor je dierbaren.

Wat gebeurt er als je je polis opzegt?

Dat kan zeker. Elke polis staat op zich. Opgelet: zorg dat je nog voldoende verzekerd bent wanneer je een of meerdere polissen opzegt.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je kunt je verzekering niet tijdelijk stopzetten.

Kies je ervoor om je verzekering premievrij te maken? Dan blijf je levenslang verzekerd, weliswaar voor een verminderd kapitaal. Dat is de premievrije waarde. 
Kies je voor afkoop? Dan ben je niet langer verzekerd voor de begrafeniskosten. Dit betekent dat jij of je nabestaanden de kosten van de uitvaart zelf moeten betalen.

Kreeg je na de stopzetting van je verzekering een premievrije waarde of afkoopwaarde toegekend? Dan kun je je verzekering opnieuw starten onder bepaalde voorwaarden.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden?

Vind je je polisnummer niet? Klik hier voor meer informatie.
Of heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Wij helpen je graag.


Neem contact op