Menu
Zoek
Contact

Ik wil op een andere manier betalen. Wat kan ik doen?

Wijzig je graag de datum waarop de premie van de rekening wordt gehouden ? Of de betaalperiode of de betaalwijze ? Dat regelen we graag voor jou.

Kies zelf de datum waarop de domiciliëring van je rekening gaat.

Jij kiest zelf wanneer de premie van je rekening gaat: dag 5, dag 10, dag 15 of dag 20. De exacte dag kan verschillen in functie van weekenden en verlofdagen.

Goed om te weten
Sommige banken brengen een extra kost in rekening als de domiciliëring mislukt is. Bijvoorbeeld als er te weinig geld op je rekening staat.

Werkwijze
Bezorg ons via info@dela.be of telefoon (02 800 87 87) jouw polisnummer, naam en voornaam samen met de dag van jouw voorkeur om de maandelijkse premie te betalen: dag 5, dag 10, dag 15 of dag 20.

Vanaf de daarop volgende maand houden wij de premie af wanneer jij dat wenst.

Kies zelf je betaalperiode

Wens jij maandelijks te betalen? Of liever elke 3, 6 of 12 maanden? Dat kan je zelf kiezen.

Werkwijze
Bezorg ons via info@dela.be of telefoon (02 800 87 87) jouw polisnummer, naam en voornaam samen met jouw keuze.

Vanaf de daarop volgende maand betaal jij volgens jouw gewenste betaalperiode.

Betaal met domiciliëring.

Schakel je over naar domiciliëring? Slim gezien, want weeral een zorg minder. Je kiest zelf wanneer je je premie betaalt: op dag 5, 10, 15 of 20. Zorg dat er voldoende geld op je rekening staat om je premie te betalen. Sommige banken brengen een extra kost in als de domiciliëring mislukt.

Werkwijze
Bezorg ons het ingevulde en ondertekende SEPA-formulier op premie@dela.be of per post op Noorderplaats 5 bus 2, 2000 Antwerpen.

De wijziging naar domiciliëring gaat in vanaf de volgende maand.

Betaal met een overschrijving.

Betaal jij liever jouw premies via een overschrijving ? Ook dat is mogelijk. We bezorgen je dan een betalingsuitnodiging volgens jouw gekozen betaalperiode.

Onze vrijblijvende maar nuttige tip:
Wijzig jouw betaalperiode naar jaarlijks of halfjaarlijks. Op deze manier spaar je weer wat administratie uit.

Werkwijze
Geef je polisnummer, naam en voornaam door via info@dela.be en geef jouw keuze(s) door. Je kan ons ook bellen op 02 800 87 87.
Vanaf de volgende maand ontvang je een betalingsuitnodiging.

Wijzig je doorlopende opdracht.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je doorlopende opdracht. DELA kan en mag het bedrag niet aanpassen. Sterker nog: we zien niet of je betaalt via overschrijving of doorlopende opdracht.

Voorkom problemen

Ons advies: betaal via domiciliëring en zeg je doorlopende opdracht bij je bank op. Dan hoef je zelf niets meer te doen. DELA past automatisch de premie aan na de indexering van het verzekerde kapitaal. En heb je alle premies betaald? Dan stopt de domiciliëring vanzelf. Gemakkelijk toch?

Schakel je over naar domiciliëring? Je kiest zelf wanneer je je premie betaalt: op dag 5, 10, 15 of 20. Bezorg ons het ingevulde en ondertekende SEPA-formulier op premie@dela.be of per post op Noorderplaats 5 bus 2, 2000 Antwerpen.

Zorg dat er voldoende geld op je rekening staat om je premie te betalen. Sommige banken brengen een extra kost in als de domiciliëring mislukt.

De wijziging naar domiciliëring gaat in vanaf de volgende maand.

Je las het algemene antwoord op deze vraag. Zoek je het antwoord specifiek voor jouw verzekering ?

Vind de antwoorden die je zoekt specifiek voor jouw verzekering hier:

Weet je niet welke verzekering je hebt ? We helpen je graag.

Geef hier je polisnummer in

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden?

Wij helpen je graag.

Neem contact op