Menu
Zoek
Contact

Kan ik mijn polis opnieuw activeren?

Ja, je kunt je polis onder bepaalde voorwaarden opnieuw starten.

Je hebt je polis gereduceerd (omgezet) of DELA heeft je polis verlaagd omdat je meerdere onbetaalde premies had.

Je kunt je polis binnen de drie jaar na de omzetting opnieuw activeren. Stuur hiervoor een e-mail naar premie@dela.be met je polisnummer en adres. Je ontvangt dan een brief met de nieuwe premie die je voor akkoord ondertekent.

De nieuwe premie zal iets hoger zijn dan de vorige, maar je hoeft geen extra premieachterstand te betalen. Het kapitaal is hetzelfde als vóór de vermindering. Keuren we je aanvraag goed? Dan ontvang je een polisbijvoegsel ter bevestiging.

Je polis werd op jouw verzoek afgekocht of DELA heeft je polis afgekocht omdat je meerdere onbetaalde premies had.

Je kunt je polis binnen de drie maanden na de afkoop opnieuw activeren. Stuur hiervoor een e-mail naar premie@dela.be met je polisnummer en adres. Je ontvangt dan een brief met de nieuwe premie die je voor akkoord ondertekent.

De nieuwe premie zal iets hoger zijn dan de vorige, maar je hoeft geen extra premieachterstand te betalen. Het kapitaal is hetzelfde als vóór de vermindering. Keuren we je aanvraag goed? Dan ontvang je een polisbijvoegsel ter bevestiging.

Je las het algemene antwoord op deze vraag. Zoek je het antwoord specifiek voor jouw verzekering ?

Vind de antwoorden die je zoekt specifiek voor jouw verzekering hier:

Weet je niet welke verzekering je hebt ? We helpen je graag.

Geef hier je polisnummer in

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden?

Wij helpen je graag.

Neem contact op