Ons uitvaartcentrum ondergaat grote verbouwingen, maar wij blijven steeds bereikbaar en staan voor, tijdens én na het afscheid voor u klaar. We blijven je graag warm ontvangen, wees welkom!
DELA hecht veel belang aan digitale toegankelijkheid en streeft ernaar haar online diensten bruikbaar te maken voor iedereen. We willen daarbij voldoen aan de Europese toegankelijkheidsnormen zoals vastgelegd in de European Accessibility Act (EAA) en de WCAG-richtlijnen.
1. Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op:
Onze websites van de uitvaartcentra, terug te vinden via DELA begrafenisondernemers en uitvaartcentra in België - DELA
2. Nalevingsstatus
Deze website is gedeeltelijk conform aan WCAG 2.2 AA, als gevolg van de onderstaande niet-conformiteit (zie punt 4).
Recent werd een onafhankelijke audit uitgevoerd op onze website van de begrafenisondernemers van DELA. De bevindingen uit die audits vormen het vertrekpunt voor verdere verbeteringen. U kunt de verslagen van de audit hier terugvinden: Begrafenisondernemers DELA
3. Tijdelijke uitzondering: onevenredige last
Op dit moment beroepen we ons tijdelijk op de uitzondering inzake onevenredige last, omwille van volgende redenen:
Vooruitblik
Het stappenplan voor verbeteringen aan onze websites van de uitvaartcentra wordt opgenomen in onze meerjarenplanning, zodat we gefaseerd en onderbouwd kunnen voldoen aan de toegankelijkheidsverplichtingen.
4. Niet-toegankelijke inhoud
5. Voorgestelde alternatieven
Om u toch van dienst te zijn verwijzen we u graag naar de DELA klantendienst: 02 /800 87 87 (maandag tot vrijdag 8.30u - 17u).
6. Klachten
Als u vragen of opmerkingen heeft over de toegankelijkheid van onze website of applicatie, kunt u contact opnemen via contact@dela.be.
U heeft daarnaast steeds het recht om contact op te nemen met de Toezichthoudende overheid, namelijk de FOD Economie via het Contact Center op 0800 120 33 (gratis nummer), elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur.
7. Onze aanpak voor digitale toegankelijkheid
In 2025 stelt DELA een gedetailleerd toegankelijkheidsstappenplan op, op basis van auditresultaten en analyse door interne teams en externe partners. Dit stappenplan wordt afgestemd op ons meerjarenbudget en moet eind 2025 klaar zijn voor uitvoering vanaf 2026. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat alle nieuwe digitale ontwikkelingen meteen volledig toegankelijk worden opgebouwd volgens de geldende normen (WCAG). Het stappenplan wordt periodiek geëvalueerd en onze toegankelijkheidsverklaring waar nodig aangepast.
De audit gebeurde op de Nederlandstalige pagina’s van www.dela.be/nl/uitvaartzorg-hofmans. En deze diende als basis voor de andere uitvaartzorgwebsites die een kopie zijn van elkaar. Er kunnen dus verschillen zijn t.o.v. de Franstalige versie. De Franstalige toegankelijkheidsverklaring is een vertaling van de Nederlandstalige toegankelijkheidsverklaring.
Deze verklaring is opgesteld op 5/6/2025.